Huppakee

Ik vermoed dat er een relatie is tussen waardig sterven en waardig leven. Het is natuurlijk maar wat je onder een waardig sterven verstaat. Idem voor waardig leven. In de discussie n.a.v. de documentaire over de levenseindekliniek ontbreekt die waardigheid daar waar je hem zou mogen verwachten en onderstrepen enkele hoogleraren mijn stelling dat er geen sterk verband is tussen intelligentie en wijsheid. De “Lamme” spreekt van moord. De blinden in zijn gevolg zien het zo. Mij rest twijfel na het zien van de documentaire. Er is te weinig informatie om echt stelling te nemen. Je zou op zijn minst een tijdje met mw. Huppakee hebben moeten meeleven voor een meer gewogen oordeel. En dan knaagt het vooral t.a.v. de kwaliteit van de documentaire. Die is m.i. niet sterk. Behoorlijk oppervlakkig. Geen waardige documentaire. Een beetje zo van “Huppakee”.

2 thoughts on “Huppakee

  1. Wat de documentaire betreft ben ik het helemaal met je eens. Eerlijk gezegd vind ik dat zoiets so wie so niet op televisie hoort, net zoals programma’s als “over mijn lijk”. Alhoewel dat programma wel laat zien wie de persoon als mens was. Maar ik kijk er niet naar.
    Ben genoeg bij sterven geweest om te weten van de zachtheid zowel als het hartverscheurende.
    Misschien zou de levenseindekliniek ook mensen die nog niet zo ver zijn dat sterven dichtbij is, moeten bezoeken. Zodat zij zich realiseren wat het draagvlak is van de gezonde mens.
    Nu was er geen beeld van de gezonde vrouw, alleen beelden die de werkelijkheid daarvan geen gezicht gaven.

  2. Ik lees nu pas jouw blog. Het bevreemde mij dat de documentairemakers alle ‘artistieke’ vrijheid hadden gekregen. Ook ik vond het geen sterke documentaire. Een gemiste kans. Hartelijke groet svara

Geef een reactie

